Sinds een paar jaar worden er in voorjaar en zomer op een zestal zondagmiddagen live muziekoptredens georganiseerd op het Dorpsplein in ´t Veld. Dit jaar was de eerste muziekmiddag op 26 april en de Wieringer Sanghers mochten de middag openen met een optreden van ongeveer een uur.

Het weer werkte heel goed mee. De zon scheen, de temperatuur was goed genoeg om een poosje buiten te zitten en iedereen was daardoor ook in een zonnig humeur. Met een beetje inschikken pasten de Wieringer Sanghers in de muzieknis en kon het optreden beginnen.

Er was behoorlijk wat publiek op ons afgekomen en ze konden genieten van en eventueel meezingen met o.a. De oude muzikant, Als de zon schijnt, Ritme van de regen , Brandend zand, In de bus, Naar de kermis en Marina. Kortom, weer een heel gevarieerd programma, ook met allerlei weertypes.

Tijdens het lied: Dans nog eenmaal met mij, zorgden John en Petera als danspaar voor een extra attractie. Na het vrolijke: Daar bij de waterkant, zat ons optreden er weer op en kon het publiek zich voorbereiden op heel andere muziek.
