Op vrijdagmiddag 27 maart beleefden de Wieringer Sanghers een bijzonder optreden. We waren uitgenodigd om het openingsweekend van de versmarkt in de voormalige visafslag in Den Oever op te vrolijken met een optreden. Op deze zogenaamde Bluefood Markt worden allerlei heerlijkheden uit de regio verkocht, zoals verse vis en garnalen, groente en aardappelen, zuivel en delicatessen.

We zongen driemaal een blokje van ongeveer een half uur. Meestal zit ons publiek al op ons te wachten in een zaal en weet men een beetje wat er komen gaat. Nu was het voor de meeste bezoekers van de markt een verrassing dat wij daar stonden te zingen. Veel mensen bleven wel een poosje staan luisteren en kijken. In de pauzes hoorden we van alle kanten dat ons optreden erg werd gewaardeerd.

We zongen weer een leuk programma, met twee thema´s: Wieringen en de zee ( met alles wat daar bij past: varen, vissen, havens, water). Bij het thema Wieringen pasten o.a. het Wieringer Volkslied en de Wieringer kermis (met Petera en John als danspaar). Soms was er een overlapping van de twee thema´s zoals bij de Zuiderzeeballade met Wieringer tekst. Bij het thema zee/water pasten heel veel liedjes uit ons repertoire zoals: Aan het Noordzeestrand, Waddenzee, Middellandse Zee, Zeeman en Het Vissersmeisje.

De mannen van het koor mochten uitpakken met een drietal zeemansliedjes: Westzuidwest van Ameland, Vissers van toen en De leugenbank, met een geweldige solo van John.

Behoorlijk verkleumd, maar een leuke ervaring rijker, gingen we een paar uur later weer naar huis.