Op zaterdag 21 maart staken de Sanghers de Afsluitdijk over om een optreden te verzorgen in het Bonifatiushuis in Sneek. Op deze plek hebben we eerder opgetreden en het is altijd fijn om opnieuw gevraagd te worden.

Ook deze keer had onze dirigente Ria weer een leuk en gevarieerd liedjesprogramma samengesteld. Al zingend meanderden we door de recente muziekgeschiedenis van de jaren 40 tot en met de jaren 70 van de afgelopen eeuw. De jaren 50 waren vertegenwoordigd met “Ik zou wel eens willen weten” en “Bloesem van seringen”. De qua muziek heel gevarieerde jaren 60 kwamen volop aan bod. En dat is natuurlijk een periode waaraan zowel de Sanghers als het publiek in het verzorgingshuis veel herinneringen hebben als kind, als tiener of als jongvolwassene. We zongen o.a. : Land van Maas en Waal ( uit ´68), Spiegelbeeld ( uit ´63), Paradiso ( uit´62) en Katinka (ook uit´62).

De jaren 70 kwamen aan bod met “Het kleine café aan de haven” ( uit´75). Arie zong solo, met precies de juiste snik in zijn stem, de welbekende smartlap “Ketelbinkie” ( uit´42). De mensen lieten merken dat ze van ons optreden genoten. Er werd voorzichtig meegezongen of soms wat heen en weer gedeind en een dame in het publiek liet regelmatig luidkeels weten hoe leuk ze het allemaal vond.

Bij ons optreden hoorden ook een drietal voordrachten en een korte modeshow met o.a. de rouwdracht en de doop. Na anderhalf uur konden we weer een welgemeend “Tot ziens allemaal” zingen en tevreden naar huis gaan.
