Het eerste optreden van 2026: de Wieringer Sanghers in Medemblik.

Voor ons eerste optreden van het nieuwe jaar hoefden we niet ver te reizen: woonzorglocatie Valbrug in Medemblik was op woensdag 18 februari ons reisdoel. Het was alweer de derde keer dat we op deze mooie plek mochten optreden.

Deze keer traden we op voor de bewoners-activiteitenvereniging Het Buurtje. De zaal was heel goed gevuld en na de koffie en thee met een lekker koekje gingen we van start. We begonnen heel regionaal: het Wieringer Volkslied en de Zuiderzeeballade. Daarna raakten we van de regen in de zonneschijn: “Ritme van de regen” van Rob de Nijs en “Als de zon schijnt” van Andre van Duin. Er volgden nog heel wat liedjes, soms vrolijk ( een medley van Annie M.G. Schmidt liedjes), dan weer nostalgisch zoals “Ik houd van Holland” en “De oude muzikant”.

Magda zong een prachtige solo: het lieflijke liedje “Het Winkeltje” en na de pauze zong Arie, ook solo, met veel verve het lied “de Woonboot”. Van alle andere liedjes die we brachten wil ik nog graag noemen “Het kleine cafĂ© aan de haven”. Dit werd volop meegezongen en we hebben het zelfs nog een tweede keer gezongen als toegift. De mannen kregen alle lachers op de hand met het zeemanslied “Westzuidwest van Ameland”.

Natuurlijk kon het publiek ook weer genieten van een drietal voordrachten en van onze modeshow. Na afloop kon iedereen terugkijken op een heel geslaagde middag.